What a Great Game, You Should try

19 Ekim 2011 Çarşamba

30 YILDIR ELEKTRİKSİZ ÇALIŞIYORLAR

Yozgat'ta 30 yıldır elektrik kullanmayan bir aile 8 çocuğunu karanlıkta büyüttü.

Yozgat'ta "devlet baba"nın unuttuğu bir köyde insanlar elektriksiz yaşıyor. Yozgat'ta 30 yıldır elektrik kullanmayan bir aile, 8 çocuğunu karanlıkta büyüttü. Televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesi gibi eşyaları bugüne kadar hiç kullanamayan aile, sadece pille çalışan radyo dinliyor.
Çayıralan ilçesine bağlı Çokradan beldesinde yaşayan Yıldız ailesi, 30 yıl önce beldenin 4 kilometre dışına yaptıkları evde elektriksiz olarak yaşıyor.
Televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesi gibi eşyaları bugüne kadar hiç kullanamayan aile, sadece pille çalışan radyo dinliyor. Hayvancılıkla uğraştıkları için 30 yıl önce kasabanın yaklaşık 4 kilometre dışına ev yaptıklarını belirten 56 yaşındaki Muhsin Yıldız, "30 yıldır evimize elektrik alamadık. 8 çocuğum var hepsi burada doğdu ve büyüdü. Defalarca elektrik kurumuna müracaatta bulundum. Mesafe uzak olduğu için bağlamadılar. Şimdi de özelleştiği için hiç bağlamazlar. Devlet yetkililerinden bana yardım etmelerini, evimize elektrik bağlamalarını istiyorum" dedi.
Akşam gaz lambası ve LPG ile çalışan lüks kullandıklarını ifade eden Yıldız, "Akşam erkenden yatmak zorunda kalıyoruz. Özellikle kışın hayvanlarımıza yem vereceğimiz zaman karanlıkta çok zorlanıyoruz. Hayvanlar yavrulayınca bakamıyoruz. Büyük bir sıkıntı içerisindeyiz" ifadelerini kullandı.
İfakat Yıldız ise yemek konusunda çok sıkıntı yaşadıklarını belirterek, "Buzdolabı olmadığı için pişirdiğim yemekler kısa sürede ekşiyor, bozuluyor. Hayvanlardan sağdığımız sütü saklayamıyoruz, yaptığımız peyniri yağı yine saklayamıyor hepsi bozuluyor. Bir kilo et alsam koyacak yer bulamıyorum. Hayvan kestiğimizde, etini güneşte kurutarak saklıyorum. Devlet yetkililerinden yardım bekliyoruz, maddi imkanımız yeterli olmadığı için bizim 4 kilometre mesafeden elektrik almamız mümkün değil. Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan, ailelerden 3 çocuk yapmasını istiyor. Bizim 8 çocuğumuz var, ama hepsini karanlıkta büyütmek zorunda kaldım. Başbakanımız bize yardım etsin, elektriğimizi bağlatsın" diye konuştu.
Yıldız çiftinin 29 yaşındaki çocukları Uğur Yıldız da kendisini bu evde doğup büyüdüğünü söyleyerek, "Karanlıkta yaşamak çok zor oluyor. Evimizde televizyon yok, cep telefonumuzun şarjını dahi yapamıyoruz, kasabaya gidip orada dolduruyoruz" dedi.
15 yaşındaki Yayla Yıldız ise kasabanın dışında yaşadıkları için hiçbir komşu ve arkadaşlarının olmadığını belirterek, "Evde vakit geçirmek için televizyonumuz dahi yok. Sürekli radyo dinliyorum. Evde çok sıkılıyorum, elektriğimiz olsa televizyonumuzda olur ve izleriz. Devlet büyüklerimizden bize elektrik bağlamalarını, bizi karanlıktan kurtarmalarını istiyorum" dedi.

İHA



0 yorum:

Yorum Gönder