What a Great Game, You Should try

28 Ekim 2011 Cuma

KEDİLERİN GÖZLERİ GECE NEDEN PARLAR?

         Kedinin gözleri karanlıkta parlar ; diğer nokturnal (geceleri aktif olan) hayvanlar gibi kedilerin gözlerinde “tapetum lucidum” olarak adlandırılan bir tabaka bulunur. Bu tabaka ışığı bir ayna gibi yansıtır ve kedilerin gözleri karanlıkta bu nedenle parlar. Tapetum lucidum, retina’nın gerisinde yer almaktadır, guanine maddesinin özel parlak hücrelerinin on beş tabakasının oluşturduğu özel hücreler topluluğudur.
Işık retinadan geçerken "tapetum lucidum" absorbe edilmeyen ışığı yansıtır. Tapetum lucidumun ışığı yansıtması, retinanın ekstra ışık almasını sağlar, bu da kedinin gece görüşüne yardım eder. Tapetum lucidum'un diğer bir etkisi de, ışığın belli bir açıdan kedinin gözüne çarptığı zaman, kedinin gözlerinin az ışıkta bile parlamasına neden olmasıdır.
Bir kedinin gözü genellikle altın sarısı ya da yeşil renkte parıldar. Siyam'ların gözleri ise diğer kedilerden farklı olarak parlak kırmızı (yakut renginde) parıldar.



0 yorum:

Yorum Gönder